Badacze zadali sobie pytanie jakie media społecznościowe są najczęściej wykorzystywane przez internautów, w zależności od zmiennych społeczno-demograficznych. Postanowili zbadać ten problem i okazuje się, że z youtuba korzystają przede wszystkim osoby do 35 roku życia (49%), mieszkający na wsi lub w małych miastach (odpowiednio 35% oraz 31%). Najczęściej oglądane vlogi dotyczą tematyki kulinarnej i zdrowego odżywiania (10%) i mody i urody (10%), następnie podróży (8%), specjalistycznego hobby (8%) oraz lifestylu (8%).
Facebook jest najbardziej popularny wśród kobiet (54%), osób w wieku 35-34 lat (29%), mieszkańców wsi i osób pochodzących z małych miast (do 100 tys. mieszkańców) (odpowiednio 35% i 31%). Treści, które udostępniają użytkownicy na facebooku to zabawne filmiki/grafiki (34%), akcje związane z pomocą ludziom oraz zwierzętom (po 31%), informacje z kraju/ze świata (29%), artykuły/eseje/wywiady/felietony (22%), treści z oficjalnych fanpage marek (18%), publikacje blogerów/vlogerów (18%).
Odbiorcami blogów są przeważnie kobiety (59%), osoby w wieku 25-34 lata (39%), mieszkańcy wsi oraz małych miast (odpowiednio 30% i 31%). Najczęściej czytanymi blogami są te, o tematyce kulinarnej (68%), modowej i dotyczącej urody (58%), podróżniczej (47%), lifestylowej (wielotematycznej) (45%), hobbystycznej (44%), sportowej (40%) oraz dotyczące nowych technologii (39%).
Na Twitterze można spotkać najczęściej mężczyzn (56%), w wieku od 25 do 44 lat (52%), mieszkańców miast liczących mniej niż 100 tys. mieszkańców (36%).
Z kolei z Instagrama korzystają najczęściej kobiety (63%), osoby w wieku 18-34 lata (69%), mieszkańcy wsi (32%).
Więcej informacji można znaleźć na stronie wirtualnemedia.pl
Dodaj komentarz