Gfk Polonia przeprowadziła badanie pokolenia Henry – od angielskiego High Earner Not Rich Yet – czyli osób posiadających wysokie zarobki ale jeszcze nie bogatych. Badaniem objęto osoby w wieku 26-45 lat, z dochodami co najmniej 3.000 zł netto, do próby dobrano osoby pod kątem innych jeszcze zmiennych. Pokolenie Henry skonfrontowano z pokoleniem nie należącym do tej grupy.
Z analizy danych wynika, że pokolenie Henry preferuje, jeżeli chodzi o spędzanie wolnego czasu, organizowanie wakacji na własną rękę, ale nie różnią się w tym zakresie istotnie od osób, które nie zostały zliczone do tego pokolenia (po 64% wskazań). Połowa z tych osób aktywnie spędza czas wolny (53%).
Co do planów na przyszłość – generalnie gdy coś planują są pewni że to zrealizują (47%), chociaż, przeciętni Polacy również mają podobnie – 48% wskazuję tę kategorię. Ponadto dla pokolenia Henry ważne jest odnoszenie znaczących sukcesów (42%) i różnią się w tym zakresie od badanych nie zaliczonych do tej zbiorowości o 4 punkty procentowe – 38% osób nazywanych przeze mnie do celów opisu „niehenry” wskazało tę odpowiedź. Największą różnicę miedzy tymi dwoma zbiorowościami możemy zaobserwować analizując odpowiedź dot. pieniędzy, otóż Henry częściej uważają, że bez odpowiednich pieniędzy nie można być szczęśliwym (45% wobec 38%), podczas gdy „niehenry” częściej wskazują, że pieniądze szczęścia nie dają (32% wobec 29%).
Największe różnice można dostrzec w wartościach, które wyznają badani z obydwu zbiorowości. Najważniejsze wartości dla Henry to: życie zgodne ze sobą (59%). Wartość tę wskazuje 56% „niehenry”. Niechęć do bycia ocenianym w zależności od tego co się posiada wyraża 51% Henry oraz 61% z pokolenia „niehenry”, a zainteresowanie sprawami kraju 51% Henry i 65% „niehenry”.
Więcej informacji zawartych jest w raporcie Gfk Polonia pod linkiem
Dodaj komentarz