Statystycznie rzecz biorąc - profesjonalna analiza danych

Prowadzisz sklep? Musisz o tym wiedzieć

Zapytano badanych, jak wg ich przewidywań będą wyglądały zakupy w 2025 roku. Większość respondentów uważa, że w przyszłości sklepy stacjonarne będą odwiedzane w celu obejrzenia produktu ma żywo (63,4%). Niższy odsetek osób wymienia możliwość skorzystania z promocji (34,1%), kupienia produktu (30,1%), zasięgnięcie porady sprzedawcy (23,3%), porównanie grupy produktów (22,5%).

17,5% badanych uważa, że zakupy w przyszłości będą przebiegały w 3 etapach. 1 etap to wyszukiwanie produktów w internecie, 2 etap to sprawdzenie produktów w sklepie stacjonarnym, 3 etap – dokonanie zakupu on-line – jest to schemat ROTOPO.

Drugi schemat zakupowy – ROPO, wg którego będą dokonywane zakupy, to znalezienie produktu w sieci oraz jego zakup w stacjonarnym sklepie (opinie również 17,5% badanych).

Odwrotną kolejność, czyli oglądanie produktów w sklepach stacjonarnych, a następnie zakupienie ich w sieci – wybiera 15% badanych (jest to schemat showrooming).

Czego klienci przyszłości będą oczekiwali od sprzedawców? Otóż przede wszystkim możliwości uzyskania dodatkowych korzyści (np. rabatu) – 53,5%, pomocy w szybkiej realizacji zakupów na miejscu – 41,6%, dodatkowych informacji o produkcie, których nie można znaleźć w internecie, gazetce promocyjnej czy reklamach – 40,9%. Niemal jedna trzecia badanych oczekuje od sprzedawców weryfikacji opinii o produkcie, zaczerpniętych z internetu czy otrzymanych od znajomych – 30,8%.

Kontakt z klientem będzie się odbywał poprzez komunikatory internetowe (42,3%) lub aplikacje mobilne na smartfony(36,3%). Jedna trzecia badanych uważa, że będzie jednak odwiedzać sklep stacjonarny (33,9%). Niemal jedna trzecia wskazuje e-mail, jako główna formę komunikacji (30,6%), jedna czwarta  – dzwoniąc do sklepu (22,6%). Jedna piąta respondentów widzi przyszłość w mediach społecznościowych (18,3%).

Raport jest dostępny na stronie wirtualnemedia.pl Badanie przeprowadził SW Research na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.